الخميس، 3 أبريل 2008

بعض الادوية من السوق المصرية ج31


* مضادات الطفيليات :


> الايفرمكتين :


** ايفوماك سوبر ( الامريكي ) :
وهو اغلي ايفرمكتين موجود بالسوق المصرية سعره 150 جنيه مصري للزجاجة 50 ملل

انتبه لملصق الامان الاخضر فيوجد الان بالسوق المصرية ايفوماك سوبر امريكي مغشوش ( مضروب ) نفس شكل العلبة وحتي مكتوب عليها لا تشتري العلبة بدون ملصق الامان الذي لا يوجد عليها بالاافة الي لون الدواء نفسه مائل للسواد ويدعي من يبيعه بانه ايفوماك سوبر من ليبيا




المكونات : ايفرمكتين + كلوروسلون
يستخدم : للقضاء علي الديدان والجرب والقمل والقراد وهو فعال جدا ( بالعربي كده يستاهل ثمنه )

الجرعة : 1ملل/50كجم وزن حي تحت الجلد فقط

هناك 4 تعليقات:

Unknown يقول...

لو سمحت انا عندي كلب جريفون عمرة تمن سنين وللاسف مليان قراض هو عند جماعة قرايبي واهملة فية وانا بحاول اساعدهم لان انا بحب الكلب دا وانا اعتقد ان الكلب دا مايزدش وزنة عن 12 كيلو ارجوك هل الايفوماك مفيد لحالتة وطبعا علي كلام حضرتك هو ما يحتاجش اكتر من واحد سم صح كدا منتظر الرد

Unknown يقول...

دواء محترم رقم واحد في السوق

فارس يقول...

سلام عليكم
انا اديت جدي ومعزه ايفوماك مع فاتح الشهيه
الجدي تاني يوم الصبح مات ده نتيجة ايه لو سمحت

Unknown يقول...

كم سعر الايفوماك الاردني وفي اي مكان اجده